dilluns, 08 de Setembre de 2014

2014.- Alguns colls pel Ripollès amb btt

Sortint de Ribes de Freser amb direcció a Pardines i desviant-nos a l'esquerra cap a Ribes Altes l'asfalt s'acaba quan portem uns 6 km de marxa. A partir d'aquí comença una pista prou ampla i pedregosa que amb percentatges entre el 7 i el 10% ens duu a dalt del Coll de Meianell, als 16km de la sortida i 1928m d'altitud, havent guanyat 950m de desnivell

un lloc prou amable

la pista continua gairebé horitzontal durant uns quants quilòmetres

Arriba a la cota 2050 i baixa a buscar el Collet de la Gralla als 1952m. Aquí hi ha el trencall cap al Coll dels Tres Pics de quasi 2400m d'altitud, amb forta pendent i molta pedra solta, i que avui no toca

A partir d'aquí llarga baixada fins a Tregurà de Dalt i Vilallonga de Ter

Passat Vilallonga girem a la dreta pujant a la Roca i l'Abella. Primer asfalt, després ciment i a continuació pista més estreta que l'anterior, amb troços en molt males condicions i sempre amb forts pendents, sovint per damunt el 15% i ocasionalment superant el 20%. Per sort també hi ha algun tram de descans

i encarem el trams final de la Collada Verda de 1609m, 8km de pujada des del trencall de la general. La baixada tampoc està en massa bones condicions.

L'endemà tirem cap a Queralps i continuem la pista amunt, també ampla i amb pedra solta

A la part de dalt es capta la llarga traçada de tombs i retombs, amb pendents prou uniformes entre el 7 i el 10%.

Coronem a la cota 2070m, al cap de 19km de la sortida de Ribes, la meitat pavimentats i la resta pista, un desnivell de quasi 1200m, unes 2 hores i mitja de feina...