divendres, 28 de Febrer de 2020

2020.- Mallorca, un altre cop

Aquesta vegada operem des de la capital. Hem llogat les bicis a Happy Bikes, carrer Sant Felip Neri. Al llarg de la primera etapa, mica en mica les hem anat ajustant, fins a l’arribada, on la Núria, mirant que podia tenir la bici doncs no corria, sobre tot de cara avall, s ha adonat que les tanques de les dues rodes estaven fluixes, molt fluixes. Sort que no ha passat res!

Primer dia pel pla, cap a Sineu

i Inca.

Dinem a Binissalem

De Binissalem a Palma tot pica avall i en l’aproximació hi han força estones amb carril bici. Però en conjunt hi han hagut trams de tota mena, alguns ben dolents, amb mini voral, ratlla blanca gravada i pivots, no hi havia on posar-se. Molt bon temps, només vent. De cara anant a Sineu i de cul cap a Palma.

Recordant la primera volta a Mallorca de l’any 1993, muntada per uns treballadors de Telefónica, 1a etapa de Palma a Platja de Sóller. Hem fet algun tram comú, anant cap a Deià. Avui hem passat per Valldemossa, pujant a la plaça de la Cartoixa

Després passem a Deia on fem una mossegada

Seguim per Sa Pedrissa

i cap al coll d’en Claret. Aquí hem repetit un tram de la volta a Mallorca 312. I també algun tros de la volta que vam fer pel nostre compte en sentit invers des del port d’Alcúdia, on vam arribar en barco que sortia del mateix port de Vilanova. Ja fa anys que no hi és...

A la volta dels 312 en un dia, a l’avituallament del coll d’en Claret em vaig perdre de la Núria, vaig estar més de 100 km perseguint-la pensant que anava per davant i resulta que s’havia entretingut més a la parada, coses que passen en les trobades multitudinàries...

I arribant a Palma, primer Fundació Pilar i Joan Miró, mlt allunyada del centre

i després a passar per davant de la catedral, amb més calma que no pas el dia de la volta a topa.

El tercer dia agafem el tren cap a Inca. Bons trens, puntuals i ben equipats per les bicis.

Pugem el Coll de Sa Batalla una estona amb un grup que apareix al trencall de Caimarí. A dalt, el bar està ben equipat per a les incidències que puguin tenir els ciclistes.

El Coll dels Reis o de Cals Reis, de 723 m d’altitud, primer s’ha de pujar per l’interior un parell de km i després ve una llarga baixada de 10 km que serà la verdadera pujada al coll.

Un bon massís càrstic

A baix, el món està parat. Hi esmorzem

L’escalada es fa llarga però té atractius. I, abans de coronar, toca la típica Sa Corbata

Dalt el coll dels Reis

La Núria s'apunta un nou Big, és el 827 de la seva colecció

El darrer dia tornem a pujar al tren fins Manacor i d’allà bici fins el far de Capdepera. Primer parem a Artà

El far de Capdepera

Cala Rajada i el poble de Capdepera al fons

I tornada a Manacor, final de trajecte